میزان فروش کلی کنسول های بازی در طول تاریخ
6
خرداد 1399
0 نظر

میزان فروش کلی کنسول های بازی در طول تاریخ

طبق جدیدترین تحلیل ها و آنالیز فروش، مشخص شده از ابتدای آغاز صنعت بازی های ویدئویی، بیش از 1.5 میلیارد نسخه از کنسول های بازی به فروش رفته است.

فروش کلی کنسول های بازی

با اینکه کم کم برای ورود به نسل نهم کنسول های بازی و آغاز رقابت بین پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس آماده می‌شویم، اما جالب است بدانیم که در طول 8 نسل قبلی چه اتفاقاتی افتاده و آیا میزان استقبال از این صنعت جذاب و پر مخاطب، از ابتدا این چنین پر رونق بوده یا خیر.
طبق آخرین تحلیل از وبسایت LearnBonds که میزان فروش کنسول‌های بازی از ابتدا تا کنون را محاسبه کرده، به این نتیجه جالب خواهیم رسید که کنسولهای بازی معتبر و صاحب امتیاز به مجموع فروش بیش از 1.5 میلیارد رسیده که عددی حیرت انگیز است. این عدد وقتی جالب خواهد بود که آنرا با جمعیت جهان با عدد تقریبی 7 میلیارد مقایسه کنیم که به تناسب تقریبی 20 درصد از جمعیت جهان البته در طی 50 سال میرسیم.

فروش کنسول پلی استیشن و نینتندو

با اینکه در نسل هشتم شاهد قدرت نمایی کامل پلی استیشن 4 بوده و مایکروسافت با ایکس باکس وان، نتوانست همانند نسل هفتم با ایکس باکس 360 موفق باشد، اما باید قبول کرد که سونی در ساخت کنسول های خانگی تقریبا بی نقص عمل کرده و توانسته با فروش بیش از 400 میلیون، جای پای خود را ثابت کند، از طرفی نینتندو نیز در ساخت کنسول های دستی بی رقیب بوده و به سادگی و با اقتدار توانسته رقبای نامداری چون سونی و سگا را از گردونه ساخت کنسول دستی خارج کند.

سرمداران و بالانشینان لیست پرفروشترین کنسول های تاریخ از آن سونی با 3 کنسول خانگی پلی استیشن 2 با فروش ۱۵۷٫۶۸ میلیون دستگاه، پلی‌استیشن ۴ با میزان فروش ۱۰۹٫۸۶ میلیون و پلی‌استیشن 1 با فروش 102 میلیون است که نینتندو نیز در این لیست کنسول های با فروش بالای 100 میلیون، 2 کنسول دستی نینتندو DS با ۱۵۴٫۹ میلیون دستگاه، گیم بوی با میزان فروش ۱۱۸٫۶۹ میلیون دستگاه و کنسول خانگی نینتندو وی با 101 میلیون نسخه، تقریبا نیمی از ۱٫۵۶ میلیارد دستگاه فروخته شده را بنام خود ثبت کرده اند.

فروش کنسول های بازی

با توجه به رقم بالای کنسول های بازی در نسل ششم به بعد، باید پذیرفت که صنعت بازیهای کامپیوتری و ساخت کنسول های بازی بسیار درآمد زا و پر سود است و باید هم به شرکتهای ثروتمند آمریکایی مانند اپل، گوگل، آمازون حق داد تا بخواهند تا از این بازار پرمخاطب سهمی را برای خود درخواست کنند؛ هرچند که با اکوسیستم و مخاطبین وفادار دو شرکت ژاپنی سونی و نینتندو رقابت بسیار سخت خواهد بود، همانطور که تابحال مایکروسافت با ثروت و اعتبار افسانه ای خود، هنوز نتوانسته این دو شرکت را شکست داده و حتی در اولین قدم، از سگا با کنسول جنسیس / مگادرایو نیز جامانده است. با این اوصاف هنوز هم پیش بینی میزان فروش در نسل نهم سخت بوده و نمیتوان تخمین دقیق و درستی را ارائه کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)