عبور فروش نینتندو سوییچ از فروش پلی استیشن 4
20
بهمن 1401
0 نظر

عبور فروش نینتندو سوییچ از فروش پلی استیشن 4

نینتندو پس از 5 سال توانست به فروش بیشتر از کنسول های پلی استیشن 4 ، نینتندو Wii ، پلی استیشن 1 و ایکس باکس 360 دست یابد.

مقایسه پلی استیشن 4 با نینتندو سوییچ

وقتی در سال 2017 نینتندو کنسول هیبریدی خود را با نام سوییچ منتشر کرد، بسیاری بر این باور بودند که شکستی دیگر همانند Wii U در انتظار این شرکت ژاپنی خواهد بود و اعتقاد داشتند نینتندو نیز همانند رقیب هموطن خود سگا، توان رقابت با غولهای سخت افزاری جهان یعنی سونی با پلی استیشن و مایکروسافت با ایکس باکس را نخواهد داشت؛ اما زمان همه چیز را اثبات کرد و معادلات و محاسبات تحلیلگران را برهم زد.
نینتندو سوییچ قدم به قدم رقبای قدیمی و جدید خود را در میدان میزان فروش شکست داد و وقتی قدرتمندترین رقیبت سخت افزاری خود یعنی ایکس‌باکس وان را پشت سر گذاشت، نگاه منتقدین بیشتر به سوی این کنسول دوست داشتنی جذب شد. در کمتر از 4 سال نینتندو رکورد فروش ایکس باکس 360، پلی استیشن 3 ، پی اس پی ، نینتندو 3 دی اس ، پلی استیشن 1 و سرانجام پرفروش ترین کنسول خانگی ساخت یعنی Wii و کنسول دستی گیم بوی را نیز زد تا برای کسب فروش مهمترین رقیب نسل هشتم یعنی سونی پلی‌استیشن 4 خیز بردارد.
حال طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی نینتندو، کنسول سوییچ تا انتهای سال 2022 بیش از 122 میلیون نسخه فروش داشته که تقریبا 7 میلیون بیشتر از فروش PS4 با فروش تقریبی 116.6 میلیون واحد در طول 9 سال است. یعنی نینتندو توانست در کمتر از 5 سال به فروشی بیشتر از PS4 در طول 9 سال دست یابد که کاملا بر خلاف انتظارات اولیه کارشناسان بوده است.

جدیدترین آمار فروش بازی کنسول نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ با داشتن سخت افزاری کاملا سازگار با بازی های محبوب خود، همچنان در صدر لیست فروش کنسول های بازی قرار دارد و به لطف عناوین محبوبی مانند افسانه زلدا، سوپر ماریو ( و ماریو کارت) و صد البته بازی انیمال کراسینگ امیدوار است تا لقب پرفروش ترین کنسول تاریخ یعنی PS2 را به خود اختصاص دهد و به همراه نینتندو DS سلاطین بی منازع فروش شرکت ژاپنی نینتندو شوند، امیدی که چندان بیراه نیست و میتوان منتظر ماند تا آیا این رکورد هم شکسته خواهد شد یا خیر؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)