مشخصات فنی پلی استیشن 5
28
اسفند 1398
0 نظر

مشخصات فنی پلی استیشن 5

اطلاعات فنی و مشخصات سخت افزاری پلی استیشن 5 در طی مراسیم توسط مارک سرنی در 18 مارس 2020 اعلام شده است.

قیمت Playstation 5

نسل هشتم با موفقیت کامل و فروش بیش از 100 میلیون نسخه کنسول پلی استیشن 4 در حال اتمام است تا سونی و مایکروسافت محصولات و کنسول های نسل نهم خود را معرفی کرده تا در انتهای سال 2020 روانه بازار کنند. یک روز پس از اطلاعات رسمی و دقیق ایکس باکس سری ایکس که توسط مایکروسافت تایید شد، سونی نیز مشخصات سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5 را در طی مراسمی ویژه رسانه و اعلام کرد.
پلی استیشن 5 که به احتمال زیاد به پی اس 5 مشهور خواهد شد، از پردازشگر اصلی (CPU) شخصی‌سازی شده ساخته AMD بنام Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی (GPU) شخصی‌سازی شده RDNA 2، با فرکانس متغیر ۲.۲۳ گیگاهرتز و قدرت ۱۰.۲۸ ترافلاپس بهره میگیرد. حافظه موقت (RAM) پلی استیشن 5 برابر با 16 گیگابایت از نوع GDDR6 با پهنای ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه است که 825 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD باعث افزایش سرعت بارگذاری بازی و حذف صفحات Loading بازی ها خواهد شد. البته پلی استیشن 5 از طریق درگاه SSD از نوع NVMe و پشتیبانی از هارد اکسترنال با پورت USB دست کاربران را برای افزایش هارد و حافظه ذخیرسازی باز گذاشته است.
همانند دو نسل قبلی خانواده پلی استیشن، سونی در Playstation 5 از درایور بلو-ری بهره گرفته، البته این درایو نوری از کیفیت 4K UHD پشتیبانی کرده تا ( برای اولین بار و بدون استفاده از آپ‌اسکیل ) شاهد تصاویری با رزولوشن 4320 در 2880 پیکسل باشیم. همانند کنسول پلی استیشن 2 که از بازی های پلی استیشن 1 پشتیبانی می‌کرد، در پلی استیشن 5 نیز قابلیت Backward Compatibility وجود دارد تا بتواند بازی های کنسول پلی استیشن 4 را اجرا کند.

قیمت پلی استیشن 5

با توجه به اینکه کنسول PS5 دارای مشخصات سخت افزاری قدرتمند و قطعات گران قیمت مانند هارد SSD با ظرفیت بالا است، نباید منتظر قیمت پایین و ارزان برای پلی‌استیشن 5 بود. طبق تحلیل افراد خبره و کارشناس در بازار، پنجمین کنسول سونی همانند کنسول نسل نهم مایکروسافت قیمت تقریبی 500 دلاری خواهد داشت که در مقایسه با کنسول های PS4 و یا XBox One گرانتر خواهد بود. اما باید تا زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی منتظر قیمت رسمی و تایید شده کنسول PlayStation 5 ماند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)