Loading...
تمامی محصولات دارای 7 روز مهلت تست هستند.
ورود / ثبت نام
خوش آمدید مهمان!
0
سبد خالی است

نسل هفتم کنسول های خانگی

ترتیب جدیدترین هاپربازدیدترین هامحبوب‌‌ترینپرفروش‌ترینارزان‌ترینگران‌ترین
تعداد نمایش 122448

نسل هفتم کنسول های بازی با شروع قدرتمند ایکس باکس ۳۶۰ در سال 2005 شروع شد. سال بعد نیز پلی‌استیشن ۳ وارد نسل ۷ شد تا رقابت کنسول ها در این دوره به اوج برسد. در همان سال ۲۰۰۶ نینتندو نیز با Wii وارد رقابت شد که البته به دلیل سخت افزار ضعیف تر نسبت به رقبا، چندان جدی گرفته نشد و حتی بسیاری کنسول جدید نینتندو را آخرین تلاش شرکت ژاپنی دانسته که باید همانند سگا از ساخت کنسول بازی انصراف دهد. در این نسل هیچ شرکت دیگری، وارد رقابت برای کسب سود هرچند اندک از بازار کنسول های خانگی نشد و بدلیل رقابت سخت افزاری و انحصاری کردن بازی ها، جدال سختی بین دو شرکت مایکروسافت از امریکا و سونی از ژاپن درگرفت. اما در نهایت مشخص شد که جدال سرسختانه بین سونی و مایکروسافت باعث شده بود از ضلع سوم غافل شوند و در نهایت نینتندو بود که توانست با استفاده از خلاقیت های ویژه کنسول وی، پیروز این نسل باشد.

نینتندو با زیرکی وارد رقابت سخت افزاری ، گرافیک بالاتر و رزولوشن HD با سونی و مایکروسافت نشد و در کنسول وی از ایده استفاده از سنسورهای حرکتی در حین انجام بازی نهایت استفاده را برد. در هنگام عرضه کنسول Wii شرکت نینتندو اعلام کرد که قصد رقابت با رقبا را ندارد و تصمیم گرفته کنسول خانگی خود را در کنار پلی استیشن 3 و یا ایکس باکس 360 به فروش برساند و در حقیقت با این کنسول قصد جذب مخاطبین غیر حرفه ای را درکنار طرفداران بازی های انحصاری نینتندو را دارد.
همین سیاست گذاری باعث شد تا نینتندو پرفروش ترین کنسول خانگی خود را به تعداد بیش از 100 میلیون نسخه تولید کند و ایکس باکس ۳۶۰ با 84 میلیون نسخه و پس از آن پلی استیشن ۳ با 80 میلیون نسخه پس از نینتندو قرار بگیرند. محبوبیت ایده استفاده شده در کنسول Wii به حدی بالا بود که در سال ۲۰۱۰ سونی فناوری Move را برای پی اس 3 و مایکروسافت نیز دوربین کینکت را برای ایکس باکس 360 عرضه کردند تا بتوانند گیمرهای غیر حرفه ای را جذب کنند، اما تا پایان نسل هفتم در سال 2018 همچنان نینتندو فاتح این نسل باقی ماند.
از این نسل رقابت سخت افزاری و رزولوشن بالا وارد فاز جدیدی شد تا در هنگام عرضه کنسول های بعدی، عباراتی مانند ترافلاپس و یا وضوح Full HD و سپس 4K برای مخاطبین مهم شود. اما همچنان بخش مهم صنعت بازی های ویدئویی، تنوع بالای بازی های انحصاری در کنار اجرای صحیح ایده ها است که تفاوت بین شرکت‌های کنسول ساز را ایجاد کرد.

فیلتر






نماد اعتماد

آمار
  • تعداد کالا: 905
  • بازدید امروز: 2626
  • بازدید دیروز: 3654
  • بازدید کل: 1081635