آموزش کامل استفاده کار با ایکس باکس 360
14
آبان 1402
0 نظر

آموزش کامل استفاده کار با ایکس باکس 360

برای استفاده صحیح و استاندارد از کنسول خانگی Xbox 360 بهتر است آموزش کامل استفاده کار با ایکس باکس 360 که بصورت کامل از 0 تا 100 توضیح داده خواهد شد را مطالعه کرد.

همه چیز درباره انواع ایکس باکس 360

کنسول ایکس باکس 360 که در ابتدا با مدلهای پرمیوم ، کور و بخشی از مدلهای آرکید با مشکل سخت افزاری در مادربرد فالکون مواجه بود، پس از بازطراحی و رفع مشکلات مدلهای قدیمی، از ایکس باکس 360 آرکید به بعد از مادربرد جاسپر استفاده کرد. مادربرد جاسپر در کنسول ایکس باکس 360 ضمن خنک نگه داشتن کنسول به تنظیمات اجازه میداد در صورت داغ شدن بیش از هر پردازنده و برد اصلی (به هر دلیلی) کنسول را بصورت اتوماتیک خاموش کرده تا آسیبی به کنسول وارد نشود. استفاده از این مادربرد در مدلهای جدید آرکید و سپس الایت، اسلیم (با نام رسمی سری S) و سوپر اسلیم (که به سری E مشهور هستند) نگرانی بابت سه چراغ و خراب شدن XBox 360 را بسیار کاهش داد و توانست موفقیتهای ایکس باکس 360 را ادامه دهد.

همه چیز درباره انواع ایکس باکس 360

ایکس باکس 360 تنها در مادربرد دچار تغییر نشد، مدلهای ابتدایی تا الایت دارای ظاهر یکسان با امکانات برابر بودند که در لوازم جانبی همراه یا هارد داخلی باهم تفاوت داشتند. مدل اسلیم نیز با ظاهر کاملا متفاوت و خنک کنندگی بهتر از مدلهای قبلی تولید شد و در نهایت مدل سوپر اسلیم که بازهم سبکتر و ظریفتر شده بود. البته آخرین مدل سوپر اسلیم از مادربرد وینچستر بهره گرفت که امکان کپی خور شدن ایکس باکس 360 را حذف میکرد ، لذا تنها مدل از ایکس باکس 360 که امکان کپی خور شدن ندارد، همین مدل XBox 360 E با مادربرد وینچستر است. لازم به ذکر است تمامی مدلهای ایکس باکس 360 تایید شده مایکروسافت دارای مادربرد ، پردازنده اصلی ، پردازنده گرافیکی و حافظه RAM یکسانی هستند که باعث میشود کیفیت تصویر و اجرای بازیها یکسان باشد و عمده تفاوت در برخی جزئیات سخت افزاری، ظاهر و رنگ بدنه، وزن و میزان ظرفیت هارد داخلی آنهاست.

نحوه نصب و اتصال انواع ایکس باکس 360

آموزش تنظیمات و منوی ایکس باکس 360

ایکس باکس 360 پس از مدل آرکید / الایت امکان نصب یا ارتقای هارد داخلی را دارد، از طرفی همین ویژگی باعث شده که بتوان آنرا جیتگ کرد. جیتگ : J-Tag قطعه سخت افزاری است که درون کنسول توسط متخصصین نصب میشود تا امکان نصب و اجرای بازی از طریق هارد داخلی را بدون نیاز به دیسک را ایجاد کند. این قطعه که بسته به برد کنسول متفاوت بوده، باعث خواهد شد تا دستگاه از هارد داخلی به عنوان منبع بازی استفاده کرد و عملا نیازی به دیسک درایو نباشد. در این شرایط بازی ها در منوی Games قابل انتخاب و اجرا خواهند بود.

آموزش تنظیمات و منوی ایکس باکس 360

ایکس باکس 360 فارغ از مدلهایی که دارد، از لحاظ کیفیت تصویر بازی یا نحوه اجرای بازی باهم تفاوتی ندارند. البته سیستم عامل دارای آپدیتهای مختلفی است که باعث تفاوت در ظاهر محیط منوی اولیه ایکس باکس میشود، اما روش اجرای بازی یکسان است. پس از قرار دادن دیسک بازی درون درایو و بستن درایو، بازی بصورت اتوماتیک اجرا خواهد شد. در صورتیکه در منوی کنسول باشید هم با زدن دکمه Y درایو دیسک خارج شده، بازی جدید وارد درایو کرده و با زدن دکمه A درایو بسته شده و شروع به خواندن دیسک خواهد کرد.

نحوه استفاده صحیح از ایکس باکس 360

همانند هر کنسول بازی دیگری که دارای فن داخلی برای خارج کردن باد گرم و خنک کردن کنسول است، ایکس باکس 360 را نیز باید در محیط صیقلی مانند سطوح شیشه‌ای قرار داد و اطراف آن نیز باید کاملا خالی و خلوت باشد تا فن خنک کننده کار خود را به درستی انجام دهد. از همین‌رو XBox 360 را نباید روی فرش یا موکت قرار داد، زیرا به مرور گرد و خاک منافذ خروجی باد گرم را پوشانده و باعث آسیب جدی به CPU , GPU و یا مادربرد خواهد شد.

نحوه استفاده صحیح از ایکس باکس 360

از طرفی ایکس باکس 360 دارای هارد حافظه داخلی بوده که باید در حالت فعالیت و روشن بودن دستگاه در مکانی ثابت مانده تا هد خواندن اطلاعات بتواند کار خود را انجام دهد. در صورتیکه هر کنسول خانگی دارای دیسک درایو یا هارد اینترنال، در حین روشن بودن بصورت افقی یا عمودی تغییر حالت داده شده یا حتی تکان خورده شود، احتمال آسیب دیدن لنز ، دیسک درون دستگاه و هارد داخلی وجود دارد. پس در صورتیکه نیاز به تغییر مکان یا نوع استفاده بصورت عمودی یا افقی را دارید، ابتدا باید آنرا خاموش کرد تا کاملا قطعات مکانیکی آن ثابت شوند و سپس آنرا تکان داد.

طریق نصب و نحوه اتصال XBox 360 به تلویزیون

با توجه به اینکه ایکس باکس 360 از کیفیت تصویر HD نیز پشتیبانی می‌کند، میتوان بسته به نیاز از 3 کابل تصویر AV کامپوزیت ، کامپوننت 5 / 6 فیش یا کابل HDMI استفاده کرد. لازم به ذکر است استفاده از این کابلها تنظیمات خاصی ندارد، اما پس از اتصال به کنسول و تلویزیون، در قسمت تنظیمات تصویر با توجه به پشتیبانی به کابل متصل شده میتوان کیفیت را تغییر داد. پس از اینکه تمام اتصالات کنسول برقرار شد (به برق متصل شد و کابل تصویر AV یا HDMI نیز به تلویزیون وصل شد) میتوان XBox 360 را روشن کرد. نشانه به برق بودن کنسول چراغ وضعیت روی آداپتور برق است که سبز یا نارنجی خواهد بود. به دلیل داشتن فن خنک کننده درون آداپتور ایکس باکس 360 دقت کنید منافذ خروجی هوا بسته نشده و یا از سمتی که آن منافذ وجود دارد، بر روی زمین نگذارید (ترجیحا آداپتور نیز بر روی فرش یا موکت نباشد و بر روی سطوح سنگی یا چوبی قرار بگیرد)

راهنمای وضعیت آداپتور ایکس باکس 360

پس از روشن شدن ایکس باکس 360، اولین منو بخش اجرای بازی از طریق دیسک است. در صورتیکه دیسک بازی در دستگاه باشد اجرا خواهد شد و پس از چند ثانیه نیز وارد بازی میشوید. در هر قسمت از بازی می‌توان با زدن دکمه Home از روی دسته و خارج شدن از محیط بازی، به محیط سیستم عامل و منوی اصلی ایکس باکس 360 وارد شد که امکان اجرای بازی جدید از طریق دیسک، اجرای بازی از طریق هارد یا تغییر تنظیمات را خواهد داد.

آموزش اتصال دسته ایکس باکس 360

پس از اینکه باتری قلمی یا شارژی بصورت صحیح در پشت دسته نصب شد، دکمه بزرگ X وسط دسته را فشرده و چراغ سبزی دور همین دایره خواهد چرخید. برای اتصال دسته بصورت بیسیم کافیست دکمه سینک پشت دسته را همزمان با دکمه سینک جلوی کنسول باهم فشرده شوند. پس از اتصال چراغ دور دکمه ثابت مانده که نشانه اتصال به کنسول است.
دسته سیمدار را نیز میتوان به پورت USB جلوی دستگاه متصل کرده و بدون تنظیم خاصی استفاده کرد. البته در صورتیکه دسته بیسیم بصورت سیمدار به کنسول متصل شود، ضمن شارژ باتری شارژی دسته میتوان بصورت سیم‌دار نیز از این کنترلر باکیفیت استفاده کرد.

آموزش اتصال دسته بیسیم ایکس باکس 360 و کینکت Xbox 360

نحوه کار و راه اندازی کینکت

اتصال کینکت به ایکس باکس 360 مدلهای تا الایت نیاز به آداپتور کینکت دارد، زیرا پورت منبع انرژی مورد نیاز کینکت بر روی کنسول وجود ندارد و برای تامین آن باید آداپتور مخصوص کینکت تهیه شود. با اتصال آداپتور به برق شهری ، 1 پورت آن به کینکت متصل شده و پورت دیگر به کنسول وصل شده که در این شرایط آماده به کار خواهد بود. در مدلهای اسلیم و سوپر اسلیم دیگر نیازی به آداپتور کینکت نیست و قطعه دوربین کینکت بصورت مستقیم امکان تامین برق را از کنسول داراست. پس از اتصال کینکت میتوان در بخش Setting به تنظیمات دوربین دسترسی داشت، در این بخش دوربین محیط را شناسایی کرده و برای شناسایی بازیکن نیز پس از حفظ فاصله چند متری از دوربین، میتوان حساسیت کینکت را کالیبره و میکروفون را تنظیم کرد.
پس از اتصال کینکت در صورتیکه داخل بازی، با پیام آپدیت مواجه شدید کافیست 1 دیسک بازی کینکت را اجرا کرده تا فایلهای لازم نصب شده و دستگاه ایکس باکس 360 با کینکت همگان سازی شود. لازم به ذکر است در هنگام استفاده از کینکت از تلویزیون فاصله گرفته و از قرار دادن اشیاء اضافه در دید کینکت یا رفت و آمد افراد که باعث تشخیص اشتباه کینکت شود خودداری کنید.

اگر پس از مطالعه این مطلب، سوال یا ابهامی ایجاد شده، میتوانید با پرسش در همین صفحه باعث تکمیل این مقاله شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)