آموزش راه اندازی و کار با پلی استیشن 3
9
مهر 1402
0 نظر

آموزش راه اندازی و کار با پلی استیشن 3

برای استفاده صحیح و استاندارد از کنسول خانگی PS3 بهتر است آموزش راه اندازی و کار با پلی استیشن 3 که بصورت کامل از 0 تا 100 توضیح داده خواهد شد را مطالعه کرد.

همه چیز درباره پلی استیشن 3

کنسول پلی استیشن 3 در سه مدل کلی بنامهای فت (با ابعاد بزرگتر)، اسلیم (در ابعاد باریکتر از مدل قبلی) و مدل سوپر اسلیم با ابعاد ظریفتر که برخلاف دو مدل قبلی فاقد درایو مکشی دیسک است، در طی سالهای 2006 تا 2017 توسط سونی تولید شد. این 3 مدل اصلی که در حجم هاردهای مختلف از 20 گیگ تا 500 گیگ در دسترس هستند، دارای یک نوع سیستم عامل  PlayStation 3 system software با رابط کاربری XrossMediaBar بر پایه لینوکس است که به دلایل مختلف آپدیت های فراوان دریافت میکرد. برای هر نسخه از آپدیت این سیستم عامل، برنامه هک و کپی خور طراحی میشده که بتوان بر روی کنسول PS3 بازی را بصورت کپی شده و ارزان اجرا کرد. اما نکته در تهیه بازیها این است که نباید کنسول PS3 کپی خور شده (با هر روش کپی خوری) به اینترنت متصل شود و فقط امکان استفاده بصورت آفلاین را دارد. از اینرو باید فایل بازی را از اینترنت دانلود کرد و از طریق هارد اکسترنال یا فلش مموری به پورت USB کنسول متصل کرده و از طریق برنامه های کپی خور بازی را اجرا کرد.

تنظیمات پلی استیشن 3

همانند هر دستگاه دیگری که دارای فن داخلی برای خارج کردن باد گرم و خنک کردن کنسول است، پلی استیشن 3 را نیز باید در محیطی صیقلی مثل سطوح شیشه‌ای قرار داد و اطراف آن نیز باید کاملا خالی و خلوت باشد تا فن خنک کننده بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. از همینرو کنسول PS3 را نباید روی فرش یا موکت قرار داد، زیرا به مرور گرد و خاک منافذ خروجی باد گرم را پوشانده و باعث آسیب جدی به CPU , GPU و یا مادربرد خواهد شد.
از طرفی پلی استیشن 3 دارای هارد حافظه داخلی بوده که باید در حالت فعالیت و روشن بودن دستگاه در مکانی ثابت مانده تا هد خواندن اطلاعات بتواند کار خود را انجام دهد. در صورتیکه هر دستگاهی دارای دیسک درایو یا هارد داخلی، در حین روشن بودن بصورت افقی یا عمودی تغییر حالت داده شده یا حتی تکان خورده شود، احتمال آسیب دیدن لنز ، دیسک درون دستگاه و هارد داخلی وجود دارد. پس در صورتیکه نیاز به تغییر مکان یا زاویه PS3 دارید، ابتدا باید آنرا خاموش کرد تا کاملا قطعات مکانیکی آن ثابت شوند و سپس آنرا تکان داد.

آموزش اجرای بازی های کپی ps3

با توجه به اینکه پلی استیشن 3 از کیفیت تصویر HD پشتیبانی میکند، نیاز دارد تا بر روی هر گیرنده که به آن متصل میشود، برای اولین بار کیفیت تصویر را ست و تنظیم کند. از همینرو پس از اتصال کابل برق به کنسول و اتصال کابل تصویر HDMI ، کامپوزیت یا کامپوننت به تلویزیون، در همان زمان که دکمه پاور را میفشارید، بدون برداشتن انگشت تا زمانیکه بوق کوتاه دوم (بوق اول برای روشن شدن دستگاه) شنیده شود، دکمه پاور را نگه دارید.
پس از اینکه تمام اتصالات کنسول برقرار شد (به برق متصل شد و کابل تصویر AV یا HDMI نیز به تلویزیون وصل شد) میتوان PS3 را روشن کرد. نشانه به برق بودن کنسول چراغ قرمز در کنار دکمه پاور است. پس از روشن شدن کنسول که با فشردن دکمه پاور صدای بوق کوتاهی خواهد زد، پس از چند ثانیه تصویر منوی اولیه کنسول به نمایش در می‌آید. در صورتیکه تصویری ظاهر نشد، لازم است تصویر دستگاه با تلویزیون ست و تنظیم شود؛ پس باید کنسول را خاموش کرده و پس از چند دقیقه دکمه پاور را زده و انگشت را بدون برداشتن از روی دکمه پاور، به مدت 10 تا 15 ثانیه نگه داشت. در این حالت صدای بوق دومی نیز شنیده خواهد شد که برای تایید تنظیم رزولوشن تصویر روی تلویزیون است.
پس از روشن شدن همانند منوی اکثر کنسولهای سونی، بخشهای تنظیمات، ویدئو ، موزیک ، اینترنت و بازی در دسترس هستند. در بخش بازی میتوان با انتخاب دیسک اورجینال بلو-ری بازی، دیسکی که درون کنسول است را اجرا کرد که پس از نصب فایلهای اولیه وارد بازی خواهد شد. اما در حالت کپی خور علاوه بر انتخاب دیسک بسته به نوع کپی خور، دو گزینه دیگر نیز وجود دارند.
1-روش مولتی من که با علامت توپ سیاه رنگ خندان و با اسم MCM مشخص است: پس از وارد شدن به برنامه مولتی من برنامه اجازه راه اندازی برنامه را میخواهد که پس از تایید با دکمه X پس از چند ثانیه دستگاه اتوماتیک به منوی اولیه بازگشت خواهد کرد. حال میتوان از منوی System Storage بازیهای کپی شده درون هارد را انتخاب کرد. بازی توسط دکمه X انتخاب شده و به قسمت دیسک بلو-ری بروید. در آنجا عکس و اطلاعات بازی انتخاب شده نمایش داده خواهد شد. با زدن دکمه ضربدر وارد بازی انتخابی از طریق منوی دیسک خواهید شد و ادامه رویه همانند اجرای بازی از روی دیسک خواهد بود.
2- روش هن (enable HEN) که برای آپدیتها بالا طراحی شده تا محیط کپی خور مولتی من را شبیه سازی کند. این برنامه که بصورت لوگوی مدور مشخص است، دو بار سوال خواهد داشت که برای هر دو سوال با گزینه ضربدر تایید کنید تا کنسول بصورت اتوماتیک ریستارت شود. بعد از نمایش دوباره منوی اولیه حال وارد برنامه مولتی من (که در روش اول توضیح داده شده) و روش بالا را اجرا کنید تا به انتها و اجرای بازی برسید.
اگر بازیها نمایش داده نشده و هارد دستگاه هم به اندازه کافی پر شده، پس باید در منوی بازی و چند پله بالاتر از گزینه مولتی من یا HEN ، گزینه رفرش Refresh را بزنید تا لیست بازیها نمایش داده شوند.

کپی خور کردن PS3

لازم به ذکر است این روشهای کپی خور با توجه به آپدیتهای مختلف ممکن است اندکی باهم فرق داشته باشند، اما روش کلی شبیه به هم هستند. ضمن اینکه تحت هیچ شرایطی فایلهای هک نباید پاک شوند و کنسول هم نباید به اینترنت متصل شود.

راهنمای پلی استیشن 3

کنسول پلی استیشن 3 با  داشتن چراغ LED در 4 رنگ وضعیت کنسول را اعلام میکند. رنگ قرمز برای در مدار برق بودن و خاموش بودن ، چراغ سبز برای روشن بودن و کارکرد بدون مشکل است. در صورتیکه این چراغ به دو رنگ زرد یا آبی (ثابت یا چشمک زن) تغییر حالت داد، نشانه عیب و ایرادی است که باید به آن رسیدگی کرد.

اگر پس از مطالعه این مطلب، سوال یا ابهامی ایجاد شده، میتوانید با پرسش در همین صفحه باعث تکمیل این مقاله شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)